Bekijk deze video via de Libelle TV app

 Dit is dé total body workout die binnen 15 minuten gepiept is
Vlogger

Dit is dé total body workout die binnen 15 minuten gepiept is

Anouska is is onze gezonde gezinsvlogger. Speciaal voor de 40+ vrouw vlogt ze over het gezinsleven, gezondheid, lekker eten, fit blijven en nog veel meer.

Vorige week vertelde personal trainer Natasja al hoe belangrijk sporten is als je ouder wordt. En, laten we het leuk houden: het zorgt ook nog eens voor innerlijke rust. Naar aanleiding van deze vlog heeft personal trainer Natasja, speciaal voor jullie, vier effectieve oefeningen bedacht. Samen vormen ze dé total body workout.

Doe ze samen met een vriendin in de woonkamer, het park, of waar dan ook. Je kunt ze namelijk overal uitvoeren! Ben je er klaar voor? Anouska schreef de oefeningen voor je uit, zodat je ze makkelijk na kunt doen.

Nodig: dumbbells, kies zelf voor hoeveel kilo je gaat, afhankelijk van je sportervaring

OEFENING 1: JUMP SQUAT GECOMBINEERD MET EEN BURPEE
Begin rustig. het is belangrijk om deze oefening goed uit te voeren. Ben je beginner? Ga voor 10 herhalingen. De getrainde sporter gaat voor 15 tot 20 herhalingen.

OEFENING 2: DE PLANK MET DUMBBELL SIDE RAISES
Start in een rechte plank en draai dan open naar een zijwaartse plank en neem een dumbbell in je hand. Dit zorgt voor een goede romp stabiliteit en sterke buikspieren. Zorg voor het juiste gewicht dumbbells. Begin niet te zwaar en breng je heupen goed omhoog. Wat betreft herhalingen: zie oefening 1.

OEFENING 3: DE PLANK MET OPDRUKKEN VIA JE ELLEBOGEN
Om te beginnen met opdrukken kun je eerst het beste jezelf trainen om de plank een minuut vol te houden. Dit doe je door iedere dag de plank een aantal seconden langer vol te houden totdat je op een minuut zit. Je begint in een plank positie met gestrekte ellebogen, je handen zet je op schouderbreedte, al is het iets makkelijker als je ze een klein stukje wijder zet.

Je leunt nu op je handen en tenen met een aangespannen lichaam als een plank. (Mag voorbeginners ook op de knieën). Buig je armen en laat zo je lichaam richting de grond zakken en kom op je ellebogen. Houd je lichaam/core goed aangespannen en terwijl je uitademt duw je jezelf met je armen weer omhoog. Let erop dat als je daar je buikspieren extra bij aanspant, je makkelijker omhoogkomt. Wat betreft herhalingen: zie oefening 1.

OEFENING 4: DE SITUP VOOR DE BUIKSPIEREN MET DUMBBELS
Span je buikspieren goed aan en til langzaam je bovenlichaam naar boven. Geef het gewicht aan de ander of breng het in de lucht. Maak de beweging ook weer terug, langzaam en met controle. Adem goed door. Wat betreft herhalingen: zie oefening 1.

Anouska is 44 en vlogt speciaal voor de 40+ vrouw over het gezinsleven, gezondheid, lekker eten, fit blijven én de laatste mode. Je kunt haar volgen via www.fab40s.nl

BEKIJK OOK:

Bekijk meer over sporten

Afleveringen

Ontdek ook deze series