Vragen en Antwoorden

Algemene Vragen

Wat is Libelle TV?
Libelle TV is alles waar je van houdt bij Libelle, maar dan op video. Elke dag zie je hier gratis nieuwe video’s met de leukste tips en de mooiste verhalen. Echt, persoonlijk en dichtbij.

Waar vind ik Libelle TV?
Libelletv.nl is een website, maar óók een app. De app kun je downloaden via de App Store en Google Play . De video’s kun je bekijken op desktop, laptop, tablet en natuurlijk mobiel, zowel met iOS (Apple) als Android (o.a. Samsung).

Wat kost Libelle TV?
Je kunt gratis alle video’s bekijken van Libelle TV.

 

Technische vragen

Wat zijn de systeemvereisten om Libelle TV te kunnen gebruiken?
Voor de iPhone is het van belang dat je iOS up-to-date is.: Je hebt minimaal iOS 8 nodig. Voor Android geldt minimaal 4.1 en hoger. Gebruik de meest recente browser; die werkt het best. Als het downloaden van de app niet lukt, kijk dan op onze website: www.libelletv.nl. Deze is geoptimaliseerd voor de laatste 2 versies van je browser (voor Internet Explorer dus versie 10 en 11) en is helemaal responsive, dus werkt ook goed op tablet of mobiel. Om de website gemakkelijk vaker te bezoeken, raden wij je aan de website te bookmarken.

Waarom kan ik geen video’s afspelen?
Dit kan verschillende redenen hebben. Het is belangrijk dat je browser up-to-date is. Maak je gebruik van een adblocker? Dan is het niet mogelijk om de video’s te bekijken van Libelle TV. Als je de app gebruikt, dan is het belangrijk dat je apparaat waarmee je de app gebruikt up-to-date is naar de laatste versie.

Waarom krijg ik een zwart scherm of geen beeld als ik de app open?
De app werkt het beste als de software op je mobiel helemaal is bijgewerkt. Misschien kan je dat even controleren? Als je software up- to- date is, raden we je aan om contact op te nemen met onze Informatiecentrum via redactie@libelle.nl .

De video speelt af zonder geluid?
Wat vreemd. Heb je geprobeerd je geluid harder te zetten tijdens het afspelen? Soms staat dit uit zonder dat je het door hebt. Als de volume knop op je mobiel op stil staat zou het ook kunnen dat het geluid het niet doet. Als dit niet werkt, raden we je aan contact op te nemen met onze Informatiecentrum via redactie@libelle.nl.

De video speelt af met geluid, maar zonder beeld?
Soms hapert de video even. Het helpt dan als je terug gaat naar de tijdlijn en opnieuw op de video klikt. Als je daarna nog steeds geen beeld ziet, dan raden we je aan contact op te nemen met onze Informatiecentrum via redactie@libelle.nl.

Kan ik de app gebruiken in het buitenland?
Het is mogelijk om gebruik te maken van de app van Libelle TV in het buitenland.

 

Over je account

Hoe kan ik een account aanmaken?
Om een video te kunnen bekijken heb je een account nodig. Ben je nog niet ingelogd en/of heb je nog geen account? Dan krijg je de opties om te registreren of in te loggen wanneer je een video wilt bekijken. Je kunt je account rechtsboven in het scherm beheren. Je herkent je account aan het S-icoon.

Waarom is mijn account ‘powered by Sanoma’?
Libelle is onderdeel van Sanoma. Merken als NU.nl, VTwonen, LINDA en Fashionchick zijn hier ook onderdeel van. Met je account kun je altijd en overal inloggen om Libelle TV te kijken. Momenteel kun je dit account ook gebruiken om in te loggen op de digitale service van NU.nl. Als je niet hetzelfde account wil gebruiken voor andere digitale services van Sanoma kun je dat doen door in te loggen met een ander emailadres.

Als ik inlog via Facebook, worden er dan gegevens tussen Libelle TV en mijn Facebook account uitgewisseld?
Als je inlogt via Facebook worden jouw voor- en achternaam en jouw e-mailadres aan ons doorgegeven. Dit zijn dezelfde gegevens waarmee je een Libelle TV account aan kunt maken. Jouw Facebook- vrienden zien hier uiteraard niets van en we plaatsen ook echt niets op jouw Facebook- tijdlijn.

Mijn e-mailadres is al bekend, maar ik heb nog geen account aangemaakt voor Libelle TV
Je hebt dan waarschijnlijk al een account aangemaakt op een andere digitale service van Sanoma, bijvoorbeeld op NU.nl. Als je op de link wachtwoord vergeten klikt, ontvang je gegevens om een nieuw wachtwoord in te stellen.

Ik heb een account aangemaakt, maar geen mail ontvangen
Check even je reclame- of spampostbus, soms komt-ie daarin terecht. Zo niet, ga dan terug naar Libelle TV en vraag of de mail opnieuw verstuurd kan worden. Heb je ‘m eindelijk, klik dan op de link om je aanmelding te bevestigen. Neem anders contact op met het Informatiecentrum via redactie@libelle.nl.

Wat moet ik doen als ik mijn wachtwoord of mailadres ben vergeten?
Dat gebeurt ons continu. Open de Libelle TV app of website en klik op Inloggen. Daar vind je de link Wachtwoord vergeten, . Hier kun je ook je mailadres checken.

Hoe kan ik mijn account beheren?
Om je account te beheren, log je in en klik je op het S- icoon rechtsboven. Bij ‘Profiel wijzigen’ kun je je voornaam en achternaam wijzigen, net als je mailadres en je wachtwoord. De wijzigingen worden doorgevoerd in het Libelle TV- account en de eventuele andere webservices waar je dit account gebruikt.

 

Contact

Heb je nog meer vragen? Neem dan contact op met onze informatiecentrum via redactie@libelle.nl.